۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۴۶۱۰
آیت الله استادی:

صداوسیما نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت نباشد|مسؤولان جوانان را دریابند + فیلم

صداوسیما نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت نباشد|مسؤولان جوانان را دریابند + فیلم
عضو شورای عالی حوزه های علمیه از برخی رویه های غلط صداوسیما و تأثیرات منفی آن انتقاد و تأکید کرد که صداوسیما نسبت به مسائل دینی بی تفاوت نباشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه شامگاه پنجشنبه در همایش سید العابدین که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با انتقاد از برنامه هایی که به اسم فرهنگ به فرهنگ ضربه می زنند، گفت: صداوسیما باید برخی رویه ها غلط خود را که تأثیرات منفی دارد اصلاح کند.

وی افزود: رهبر انقلاب بارها تذکر دادند و انتقاد کردند اما برخی رویه های نادرست در سبک زندگی جامعه تأثیرگذار است که باید اصلاح شود، البته برنامه های خوبی هم از صداوسیما پخش می شود اما نباید کارهایی انجام داد که اثر خوب کارهای دیگر را از بین ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که با تعارف کارها درست نمی شود، اظهار داشت: هر چه نهادها تبلیغ و خدمت کنند اما رویه های نادرست اصلاح نشود تأثیر کارها از بین رفته و خنثی می شود، منکر برنامه های خوب نیستیم اما باید مراقب تأثیرات برنامه های دیگر بود، صداوسیما باید درست فرهنگ سازی کند.

وی ادامه داد: اگر بگوییم همه چیز خوب است و تعارف کنیم کاری انجام نخواهد شد، باید تذکر دهیم تا اثر کند و رویه های نادرست عوض شود، گفته می شود که بودجه صداوسیما کم شده و باید بودجه را از راه های دیگر مانند تبلیغ کم کند، آیا اینگونه تبلیغ در جمهوری اسلامی که بودجه خود را با رواج برخی مواد غذایی و مسائل دیگر تأمین کند.

آیت الله استادی با بیان این که برخی رویه های موجود دختران و پسران را گرفتار می کند، ابراز داشت: اگر جوانان گرفتار شوند ساختن و اصلاح سخت تر خواهد بود، کسی نمی گوید که سوء قصدی وجود دارد اما برخی نمی دانند که چگونه عمل می کنند و عملکرد آن ها چه تأثیراتی دارد.

وی عنوان کرد: از همه مسائل و موضوعات صحبت می شود اما در عمل چیزی نمی بینیم، امروز باید به مدارس و مسأله مهمی مانند نماز توجه شود، گاهی یک موضوع سیاسی پیش می آیند می بینیم که صداوسیما چگونه ورود می کند اما چرا این اهتمام نسبت به نماز و مسائل دینی وجود ندارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: کارهای سیاسی لازم است و باید انجام شود اما نباید در کارهای دینی کوتاهی صورت گیرد، در جامعه اسلامی باید به موضوعات دینی اهمیت داده شود.

وی با اشاره به ظلم تاریخ به اهل بیت(ع) اضافه کرد: تاریخ اهل بیت(ع) با دشمن طرف بوده و به دلیل همین دشمنی ها از بسیاری موارد خبر نداریم، حضرت معصومه(س) دارای عظمت بسیاری هستند اما در تاریخ چند صفحه درباره ایشان وجود دارد؟

آیت الله استادی گفت: گاهی سؤال می شود برخی امامزاده ها شجره نامه ندارند و شناختی از آن ها نیست و در قبال این امامزادگان چه وظیفه ای داریم؟ در تمام امامزادگان سال های سال عبادت و توسل شده و مکان به دلیل این اعمال برکت پیدا کرده است، بسیاری از همین امامزاده های ناشناخته به نذر مردم جواب داده اند و می توان در این امامزاده ها عبادت کرد و ذکر گفت.

وی افزود: امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند و برنامه های دینی باید اجرا شود اما توجه داشته باشیم که امامزادگانی مانند حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم(ع) حساب جداگانه ای دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امام راحل امامزاده ای بودند که خدمات فراوانی به اسلام، ایران و بشر ارائه دادند، اظهار کرد: برخی اشکال می کنند که چرا برای امام ضریح ساخته شده است در حالی که امام راحل هم امامزاده محسوب می شوند.

وی ادامه داد: علمای بزرگی در طول تاریخ مجاهدت کردند تا دین به دست ما رسیده است و ما وظیفه داریم که از دین حمایت کنیم و به فکر دین باشیم، هر کس در هر موقعیتی تا جایی که می تواند باید وظیفه خود را نسبت به دین انجام دهد.

آیت الله استادی با بیان این که 30 نهاد نسبت به جوانان کشور وظیفه دارند، ابراز داشت: اگر این نهادها به وظیفه خود عمل نمی کنند جوانان باید به فکر باشند و زندگی خود را بر اساس دین تعریف کنند، بهترین مبلغ برای جوانان خود جوانان هستند، جوانان متدین نسبت به سایر جوانان وظیفه دارند و باید مؤثر باشند.

وی عنوان کرد: رهبر بزرگوار انقلاب بسیار بر توجه به جوانان تأکید دارند و می فرمایند خود جوانان باید جهادی وارد میدان شوند و کار فرهنگی کنند، اگر شعار تبعیت از اهل بیت(ع) می دهیم باید زندگی ما با اهل بیت(ع) منطبق باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اگر انسان ولایت و عمل صالح را با هم داشته باشد می تواند سعادتمند شود، گاهی ادعا می کنیم که محب و تابع اهل بیت(ع) اما اثری از این ادعا در عمل دیده نمی شود؛ علامه طباطبایی در بیت خود عبادت کردند و تفسیر نوشتند و بزرگانی زیادی را تربیت کردند، باید یاد بزرگانی مانند علامه باشیم و سیره زندگانی ایشان را الگو قرار دهیم.

وی اضافه کرد: برخی کاری نمی کنند و توقع زیادی دارند اما بزرگانی مانند علامه کارهای بزرگی کردند و هیچ توقعی نداشتند، امام راحل بالاترین و بزرگترین خدمت به مکتب تشیع، دیانت مردم، ایران و جهان را انجام دادند اما هیچ توقعی نداشتند، باید یاد بگیریم که کار کنیم و توقعی نداشته باشیم.

تعداد بازدید : 11
محمد قمین
ارسال نظرات